loading...
خرید و فروش سود پرک - مبتکران شیمی تولید کننده سود پرک
کریمیان بازدید : 87 چهارشنبه 21 اسفند 1398 نظرات (0)

آب ژاول که برای بار اول در شهری در فرانسه ساخته شد، امروزه در ایران با نام وایتکس نیز شناخته می شود.

وایتکس نام تجاری این ماده در ایران است و عموما مردم این ترکیب را با این نام می شناسند. از نام های دیگر این ماده می توان به هیپوکلریت سدیم و یا سفید کننده نیز اشاره نمود. این ماده از کلر تشکیل شده است و می تواند به عنوان ضدعفونی کننده ی سطوج نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

باید به این نکته توجه نمود که آب ژاول را نباید با سایر مواد شوینده و سفید کننده مخلوط نمود. به عنوان مثال در اثر مخلوط کردن این ماده با جوهر نمک یا همان هیدروکلریک اسید، گاز کلر آزاد می شود که می تواند مسمومیت های زیادی با کلر را به دنبال داشته باشد.

برای خرید مواد شیمیایی با ما در مبتکران شیمی در ارتباط باشید.

کریمیان بازدید : 34 شنبه 17 اسفند 1398 نظرات (0)

محلول های صد عفونی کننده معمولا به دو صورت در بازار عرضه می شوند. محلول های ضد عفونی کننده ی خانگی که برای ضد عفونی نمودن سطوح از آن ها استفاده می شود و محلول های ضد عفونی کننده ی دست که حاوی مواد بی خطر تری نسبت به محلول های شست و شوی سطوح می باشند.

محلول ضد عفونی کننده دست باید حاوی موادی غیر مضر، الکلی و یا غیر الکلی در غلظت مورد نیاز باشد. معمولا به دلیل آنکه محلول های الکلی از سلامت و سرعت عمل بهاری برای نابود کردن باکتری و ویروس ها برخوردارند از الکل ها در این محلول های ضد عفونی کننده استفاده می شود.

با این حال طرز تهیه محلول ضدعفونی کننده خانگی کمی متفاوت است. برای این منظور می توان از شوینده هایی با غلظت بالاتر استفاده نمود. کلر یکی از عناصری است که در این محصولات نقش ویژه ای دارد. کلر موجود در محصولاتی مانند جوهر نمک، وایتکس یا همان آب ژاول میتواند در از بین بردن ویروس ها باکتری ها و یا سایر آلاینده های موجود بسیار مفید واقع شود.

کریمیان بازدید : 32 سه شنبه 13 اسفند 1398 نظرات (0)

الکل ماده ای مهم در انواع محلول ها و ژل های شست و شو می باشد. تحقیقات ثابت کرده است که الکل هایی مانند اتانول می توانند به خوبی ویروس ها را از بین ببرند و الکل هایی مانند ایزوپروپیل الکل به راحتی باکتری ها را نابود می سازند. در نتیجه مخلوط این دو ماده می تواند سبب از بین رفتن انولع ویروس ها و باکتر یها شود. با این حال دانشمندان توصیه می کند که همچنان آب و صابون شوینده های بهتری نسبت یه اتانول و محلول های الکل می باشند زیرا الکل ها نمی توانند فلزات سنگین و یا مواد آلی را زا بین ببرند در نتیجه استفاده از آن ها در مواردی که دستتان به این آلاینده ها آلوده است توصیه نمی گردد.

شما می توانید برای خرید اتانول و یا سایر الکل صنعتی با ما در مبتکران شیمی در ارتباط باشید

کریمیان بازدید : 34 شنبه 10 اسفند 1398 نظرات (0)

در روزهای اخیر با بالا گرفتن تب شیوع ویروس کرونا و تلاش افراد برای محافظت از خود و دیگران سوال های بسیاری در رابطه با بهترین مواد ضد عفونی کننده برای از بین بردن این ویروس مطرح می شود. خاصیت ضد عفونی کنندگی الکل ها از دیرباز مورد توجه قرار گرفته و امتحان خود را پس داده است و توانایی از بین بردن طیف وسیعی از آلودگی ها و میکروارگانیسم ها را دارد. 

اما آیا قادر به از بین بردن ویروس ها نیز است؟

در جواب این سوال باید گفت: بله

الکل ها این توانایی را دارند که با ویروس واکنش داده و موجب تخریب ساختار آن شوند. در میان الکل های متفاوت اتانول به عنوان موثرترین ضدعفونی کننده شناخته می شود. 

 

غلظتی که برای اثرگذاری کامل معرفی شده است 70% و بالاتر از آن است ، البته نباید خیلی بیشتر از 70% باشد زیرا توصیه شده است که باید با آب نیز مخلوط شود. 

ایزوپروپانول نیز از دیگر الکل هایی است که در ترکیب محلول های ضدعفونی کننده دست مورد استفاده قرار می گیرد. 

اشتباه مهلک

یکی از اشتباهات رایج و مهلکی که در برخی موارد توسط برخی از افراد صورت می گیرد، استفاده از متانول به جای اتانول است. 

متانول برخلاف اتانول بسیار سمی بوده و می تواند باعث مشکلات جدی مانند کوری و حتی مرگ شود. لذا استفاده از آن برای ضدعفونی و نوشیدن اشتباهی بسیار مهلک است و تا جای ممکن باید از آن جلوگیری نمود. 

 

کریمیان بازدید : 33 چهارشنبه 07 اسفند 1398 نظرات (0)

اسید سولفونیک səlfŏn´ĭk [کلید] ، ترکیب آلی حاوی گروه عملکردی R SO 2OH ، که از یک اتم گوگرد ، S تشکیل شده است ، به یک اتم کربن متصل شده است که ممکن است بخشی از یک هیدروکربن بزرگ آلیفاتیک یا آروماتیک ، R باشد ، و همچنین پیوند می خورد. به سه اتم اکسیژن ، O ، که یکی از آنها دارای اتم هیدروژن ، H ، به آن متصل است. اتم هیدروژن این ترکیب را اسیدی می کند ، به اندازه هیدروژن اسید کربوکسیلیک (به گروه کربوکسیلیک مراجعه کنید) آن را اسیدی می کند (اسیدها و پایه ها را ببینید). با این حال ، در حالی که اسیدهای کربوکسیلیک ضعیف هستند (با ثابت های تفکیک حدود 5-5) ، اسیدهای سولفونیک اسیدهای قوی در نظر گرفته می شوند (با ثابت های تفکیک حدود 10 2). از آنجا که اسیدهای سولفونیک بسیار اسیدی هستند ، به طور کلی به عنوان نمک آنها وجود دارند و بنابراین تمایل دارند که در آب کاملاً محلول باشند. گروههای اسید سولفونیک غالباً در مولکولهای آلی مانند رنگها وارد می شوند تا آنها را برای استفاده در حمامهای رنگی آبی تثبیت کنند. گروه های اسید سولفونیک همچنین با ایجاد امکان اتصال چسبندگی محکم به پارچه ، قابلیت شستشوی رنگ پشم و ابریشم را بهبود می بخشند. مهمترین کاربرد نمکهای اسید سولفونیک (سولفونات ها) در صنایع شوینده است. نمک سدیم اسیدهای سولفونیک آلیفاتیک یا آروماتیک با زنجیره بلند به عنوان مواد شوینده استفاده می شوند. بر خلاف صابون های معمولی ، که حاوی نمک اسید کربوکسیلیک هستند ، صابون های حاوی سولفونات ها در آب سخت اسکال ایجاد نمی کنند زیرا یون های کلسیم و منیزیم موجود در آب سخت مانند رسوبات کربوکسیلات ها باعث تشکیل رسوبات نامحلول با سولفونات ها نمی شوند. برخی از مشتقات اسید سولفونیک ، به عنوان مثال داروهای سولفا ، به عنوان آنتی بیوتیک مهم هستند

کریمیان بازدید : 24 چهارشنبه 07 اسفند 1398 نظرات (0)

آب اکسیژنه چیست؟ این ماده که با نام هیدروژن پراکسید نیز شناخته می شود کاربرد های زیادی در فرایند های تصفیه سازی دارد. این ماده یک سفید کننده ی مناسب نیز شناخته می شود و به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. در تولید خمیر کاغذ نیز این ماده برای سفید سازی استفاده می شود.

شما می توانید برای خرید آب اکسیژنه با واحد فروش ما در ارتباط باشید.

کریمیان بازدید : 29 دوشنبه 05 اسفند 1398 نظرات (0)

اتانول ماده ای شیمیایی می باشد که در صنایع گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده به دلیل خاصیت ضد عفونی کنندگی ای که دارد می تواند در محلول های شوینده به وفور مورد استفاده قرار بگیرد.

برای فروش و خرید اتانول با ما در ارتباط باشید

کریمیان بازدید : 31 شنبه 03 اسفند 1398 نظرات (0)

اسید فرمیک ماده ای پر کاربرد به حساب می آید این ماده می تواند به عنوان نگهدارنده برای نگهداری خوراک دام مورد استفاده قرار بگیرد.

این ماده از فساد و خرابی سیلاژ های مورد استفاده برای غذای دام استفاده می شود.

همچنین تبخیر این ماده به عنوان از بین بردن لارو موجود در کندو نیز استفاده می شود.

لارو می تواند منجر به بیماری و از بین بردن کندو زنبوز عسل شود.

در نتیجه از بین بردن لارو ها باید به خوبی انجام شود. تبخیر اسید فرمیک در از بین بردن لازو ها در کندو بسیار موثر است.

برای خرید و فروش اسید فرمیک با ما در ارتباط باشید

کریمیان بازدید : 25 شنبه 26 بهمن 1398 نظرات (0)

بوراکس دکا ماده ای شیمیایی است که یکی از انواع هیدارته ی بوارکس به حساب می آید. بوراکس معمولا به صورت پنتا و دکا هیدرات موجود می باشد و در صنایعی نظیر شوینده، کشاورزی، تولید اسلایم ، پزشکی و... مورد استفاده قرار می گیرد.

جالب است بدانید این ماده در تولید اسلایم به کار می رود و همچنین یک سم قوی در صنعت کشاورزی به حساب می آید.

در نتیجه هنگامی که کودکان از این ماده استفاده می نمایند حتما باید دست های خود را با آب و صابون به خوبی شست و شو دهند

برای خرید و فروش بوراکس دکا با ما در مبتکران شیمی در ارتباط باشید

کریمیان بازدید : 22 یکشنبه 13 بهمن 1398 نظرات (0)

شوینده ها محصولاتی هستند که همه ی ما در طول روز با آن ها سر و کار داریم. اما این شوینده ها از محصولات مختلفی تشکیل شده اند. سورفکتانت ها، تنظیم کننده های pH، نگهدارنده ها و... تنها بخشی از این محصولات را تشکیل می دهند در ادامه با چند نمونه از این مواد بیشتر آشنا خواهیم شد:

سورفکتانت ها:

همانطور که می دانید معمولا شامپو ها، صابون ها و سایر شوینده ها از ترکیبات روغنی و آبی تشکیل شده اند. برای مخلوط نمودن آب و روغن در این ترکیبات از شوینده ها استفاده می شود.

سدیم لوریل سولفات

سدیم لوریل اتر سولفات یا تگزاپون

دی اتانول آمین

تری اتانول آمین

بهدامین

سویامید

صابون مول 10 و....

بخشی از سورفکتانت های مورد استفاده در صنایع شوینده می باشند.

نگهدارنده ها:

نگهدارنده ها برای بالا بردن طول عمر محصولات شوینده و جلوگیری از خراب شدن آن ها لازم و ضروری می باشند از جمله ی این نگهدارنده ها می توان به ایزوتیازولین و ادتا اشاره نمود.

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 5
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 7
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 80
  • بازدید ماه : 241
  • بازدید سال : 1,370
  • بازدید کلی : 7,175