loading...
خرید و فروش سود پرک - مبتکران شیمی تولید کننده سود پرک
کریمیان بازدید : 23 دوشنبه 13 آبان 1398 نظرات (0)

گلیسیرین یا همان گلیسیرول یک الکل است و به دلیل خواص ویژه ای که دارد از داروها گرفته تا محصولات شیمیایی کاربرد دارد. گلیسیرین هم در طبیعت وجود دارد و هم می توان آن را از مواد دیگر سنتز کرد. 

کریمیان بازدید : 41 یکشنبه 12 آبان 1398 نظرات (0)

تولیدکنندگان مواد شوینده برای جلوگیری از خراب شدن به آنها مواد نگهدارنده اضافه می کنند . از جمله مواد نگهدارنده مهم ایزوتیازولین و مشتقات آن مانند ایزوتیازولینون ، متیل ایزوتیازولینون و متیل ایزوتیازولینون است. 

برای ثبت سفارش این محصولات با مبتکران شیمی ارتباط برقرار کنید. 

کریمیان بازدید : 24 شنبه 11 آبان 1398 نظرات (0)

اسید کلریدریک با فرمول شیمیایی HCl یکی از اسیدهای قوی و معروفی است که در صنایعی بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد . این ماده که با نام هیدروکلریک اسید نیز شناخته می شود در تولید ترکیبات آلی ، اسید شویی و .. مورد استفاده قرار می گیرد. 

کریمیان بازدید : 36 شنبه 04 آبان 1398 نظرات (0)

رزین چیست ؟ رزین ها انواع مختلفی دارند. این مواد را می توان به صورت طبیعی و سنتزی تولید نمود. از انواع رزین ها می توان به اپوکسی رزین، روزین، پنتارزین، رزین های فنلی، سلولزی و... اشاره نمود.رزین ها کاربرد های زیادی دارند اما در سال های اخیر اپوکسی رزین به دلیل کاربرد در کار های تزئینی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. 

برای این منظور در ابتدا حدود 10 میلی لیتر رزین اپوکسی را با 1 میلی لیتر هاردنر مخلوط می نمایند. سپس آن را به آرامی هم می زنیم تا حباب های به وجود آمده از بین برود. در نهایت آن را در قالب مورد نظر می ریزند تا خشک شود. پیش از این مرحله می توان گل و یا سایر اجسام تزئینی را در قالب قرار داد و سپس مخلوط رزین و هاردنر را به آن اضافه نمود.

کاربرد های رزین ها به استفاده های تزئیناتی خلاصه نمی شود. از این مواد می توان در تولید رنگ، پلاستیک و... نیز استفاده نمود

رزین اپوکسی از کجا بخریم؟

تهیه ی این محصول را به ما در مبتکران شیمی بسپارید.

کریمیان بازدید : 35 سه شنبه 30 مهر 1398 نظرات (0)

کودها حاوی مواد مفید برای رشد گیاهان هستند ، عناصری مانند ازت و پتاسیم و فسفر تقریبا برای تمامی گیاهان حیاتی هستند ، از سویی برخی عناصر دیگر هم وجود دارند که کمبود آنها گیاه را دچار مشکل می کند. 

انواع کودهای نیتروژنه :

 

انواع کودهای فسفاته :

 

انواع کودهای پتاسه : 

کریمیان بازدید : 30 سه شنبه 30 مهر 1398 نظرات (0)
آب ها ممکن است حاوی ناخالصی های زیادی باشند. فلزات سنگین، میکروب ها، باکتری ها، ذرات کلوئیدی از جمله ی این ناخالصی ها می باشند. این ذرات هر کدام راه های مختلفی برای جداسازی دارند. ذرات کلوئیدی که معمولا ذراتی باردار می باشند (منفی و یا مثبت) می توانند مسمومیت های زیادی را در پی داشته باشند زیرا این مواد می توانند با فلزات وارد واکنش شوند و کمپلکس های خطرناکی را پدید آورند. همچننی ذرات کلوئیدی موجود در آب می توانند زمینه را برای رشد باکتری ها و میکروب ها فراهم نمایند.

اما چگونه این ذرات کلوئیدی را جدا نماییم؟

این ذرات را معمولا در طی فرایند های انعقاد، لخته سازی و رسوب دهی با کمک فیلتراسیون جدا می نمایند. به دلیل انحلال پذیری بالای این مواد در آب و کوچک بودن سایز، معمولا فیلتراسیون به طور مستقیم اعمال نمی شود بلکه باید این ذرات کوچک در طی فرایند انعقاد سازی بزرگ شوند و سپس با تشکیل میکروفلوک ها ته نشین شوند و در نهایت با کمک فیلتراسیون جدا گردند.

اما چگونه این انعقاد سازی رخ می دهد؟

فرایند های نام برده انعقاد سازی و لخته سازی با کمک کواگولانت ها و فلوکولانت ها رخ می دهند. این مواد می توانند به دو صورت معدنی و آلی وجود داشته باشند. انواع معدنی این مواد امروزه به ندرت مورد استفاده قرار منی گیرد زیرا استفاده از این ترکیبات موجب زیاد تر شدن یون های معدنی موجود در آب گردیده است.
در نتیجه نوع آلی آن که با نام پلی الکترولیت شناخته می شود استفاده ی بیشتری از انواع معدنی دارد.
انواع آلی نیز خود به دو دسته ی سنتزی و طبیعی تقسیم می شوند. از انواع طبیعی می توان به سلولز و یا پلی ساکارید ها اشاره نمود. اما انواع سنتزی این محصول می توانند آنیونی ، کاتیونی و یا بدون بار باشند که بسته به نوع کلوئید برای خنثی سازی مورد استفاده قرار می گیرند.
لازم به ذکر است که برای از بین بردن میکروارگانیسم ها در آب از گند زدا هایی مانند کلر استفاده می نمایند.
 
کریمیان بازدید : 37 چهارشنبه 24 مهر 1398 نظرات (0)

قیر انواع مختلفی دارد که می توان به صورت زیر آ«ها را نام برد :

جامد و نیمه جامد

مایع

روان

امولسیونی

روان مختلط

کامپوزیت

بهبود یافته

جهت خرید و فروش قیر با مبتکران شیمی تماس بگیرید . 

کریمیان بازدید : 30 سه شنبه 23 مهر 1398 نظرات (0)

شاید نام اسید ما را به فکر سوختگی و آثار ناگوار آن بیندازد . اما اسیدهای زیادی وجود دارند که خوراکی بوده و در تولید مواد غذایی به صورت گسترده مورد استفاده قرار می گیرند . به عنوان مثال اسید فسفریک در نوشابه ، اسید استیک در آبلیمو و ... . 

اسید فسفریک

اسید استیک 


کریمیان بازدید : 35 شنبه 20 مهر 1398 نظرات (0)

دی اتانول آمین ماده ای مهم است که به عنوان حلال شیمیایی در صنایع گوناگون به خصوص صنایع شوینده و صنعت آرایشی بهداشتی به وفور مورد استفاده قرار می گیرد. این ماده می تواند موجب تنظیم pH شود و امولسیون کنندگی روغن و آب شود. کاربرد این ماده در شوینده به صورت مشتق های آن می باشد. در صنعت آرایشی استفاده از اتانول آمین ها در برخی کشور ها ممنوع اعلام شده است. 

در کرم هایی که باید زمان ماندگیری طولانی مدتی بر روی پوست داشته باشند استفاده از این ماده توصیه نمی گردد. زیرا با جذب شدن این ماده و ورود آن به خون می توان شاهد ایجاد حساسیت و یا واکنش های آلرژیک یا سرطان بود. در نتیجه استفاده از این ترکیب ممنوع اعلام شده است.

با این حال استفاده از آن در مواد ارایشی که به سرعت شسته می شوند و ماندگاری طولانی ای بر روی پوست ندارند ( به خصوص لوازم شوینده) بلامانع گزارش شده است.

اتانول آمین ها علاوه بر صنایع آرایشی و بهداشتی در صنایع گوناگونی مانند شیرین سازی گاز ها نیز نقش مهمی دارند.

شما می توانید برای خرید و فروش دی اتانول آمین و یا سایر مواد شیمیایی دلخواهتان با ما در مبتکران شیمی در ارتباط باشید.

کریمیان بازدید : 42 چهارشنبه 17 مهر 1398 نظرات (0)

کواگولانت ها یا همان منعقد کننده ها نقش خنثی سازی بار ذرات معلق در آب را دارند که در نتیجه با همکاری فلوکولانت ها منجر به ته نشینی و آماده شدن برای خذف ناخالصی ها با استفاده از فیلتر و یا سایر روش ها می گردد . از کواگولانت های مهم می توان به پلی آلومینیوم کلراید و آلوم اشاره کرد . 

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 3
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 5
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 76
  • بازدید ماه : 237
  • بازدید سال : 1,366
  • بازدید کلی : 7,171