loading...
خرید و فروش سود پرک - مبتکران شیمی تولید کننده سود پرک
کریمیان بازدید : 31 دوشنبه 07 بهمن 1398 نظرات (0)

 

مقدمه

از آنجا که استفاده از کودها در کشاورزی سابقه طولانی دارد. اما در چند دهه اخیر بدلیل شناخت و اهمیت نقش عناصری از جمله آهن ، روی ، بور ، منگنز و مولیبدن در گیاهان زراعی و باغی و همچنین نقشی که این عناصر در متابولیسم بدن انسان دارند. استفاده از این عناصر در کشاورزی جهت بهره برداری و عملکرد بالاتر رواج پیدا کرد.

عناصر میکرو:

نیاز گیاهان به این عناصر نسبت به عناصر دیگر ازجمله نیتروژن ، فسفر ، پتاسیم، گوگرد، کلسیم و منیزیم کمتر می باشد. بنابراین این عناصر را عناصر ضروری میکرو می نامند. از آن جهت این عناصر را ضروری می نامند که در صورت کمبود هیچ عنصر دیکری نمی تواند جایگزین آن شود و همچنین کمبود آن در گیاه باعث ایجاد اختلالات فیزیولوژیکی می شود. 

كمبود عناصر كم‌مصرف اصطلاحا عناصر میکرو به خصوص عناصر منگنز، بر و روی در محصولات زراعی و باغی در ایران به دلیل وجود شرایط آهكی، كاهش درصد مواد آلی خاك‌ها، حلالیت كم این عناصر در pH آهكی (به غیر از مولیبدن)، وجود یون‌های كربنات و بی‌كربنات در آب‌های آبیاری و مصرف بالای کودهای فسفر، عمومیت دارد. به دلیل وجود این كمبودها، عملكرد متوسط محصولات كشاورزی عموماً كم بوده و خسارات اقتصادی زیادی از این كمبودها به کشاورزان وارد می شود.

کودهای حاوی عناصر میکرو

منابع مختلفی برای این کودها موجود می باشد از جمله این منابع را می توان :

  • کود سولفات روی 7 آبه ، سولفات روی بدونه آب ، کلاته های روی 
  • کود سولفات آهن ، کلاته های آهن
  • کود سولفات منگنز
  • کود اسید بوریک ، بوراکس (مصرف خاکی)
  • کود سولفات مولیبدات
کریمیان بازدید : 29 یکشنبه 06 بهمن 1398 نظرات (0)

سی ام سی یکی از مواد شیمیایی می باشد که با نام دیگر کربوکسی متیل سلولز نیر شناخته می شود.

این ماده را در دو گرید خوراکی و صنعتی می توان یافت.

گرید خوراکی این ماده معمولا برای افزایش غلظت، حجم و... در محصولاتی مانند نوشابه ها، آبنبات ها و به خصوص بستنی ها به وفور مورد استفاده قرار می گیرد.

خرید سی ام سی و خرید و فروش مواد شیمیایی را به ما در مبتکران شیمی بسپارید.

کریمیان بازدید : 31 شنبه 28 دی 1398 نظرات (0)

نونیل فنل اتوکسیلات که با نام صابون مول نیز شناخته می شود با توجه به گروه های اتیلن اکساید گوناگون به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شود. این ماده معمولا به صورت صابون مول 10 ، صابون مول 6، صابون مول 20 ، صابون مول 30 و... موجود می باشد.

این سورفکتانت های غیر یونی در تولید شوینده ها به وفور مورد استفاده قرار می گیرند.

برای خرید و فروش نونیل فنل اتوکسیلات با ما در مبتکران شیمی در راتباط باشید.

کریمیان بازدید : 35 پنجشنبه 26 دی 1398 نظرات (0)

انواع سیستم آبیاری

استفاده از  روشهای مختلف آبیاری در مزارع کوچک و بزرگ به دلیل افزایش تقاضای بیشتر برای راندمان آبیاری بالاتر و استفاده بهتر از آب  و تنوع تولید ، به سرعت در حال گسترش است.

دو نوع اساسی سیستم آبیاری وجود دارد: سیستم کانال باز و سیستم لوله کشی تحت فشار.

که در این مقاله به توضیح مختصر درباره سیستم تحت فشار پرداخته می شود.

سیستم تحت فشار

تجربه در بسیاری از کشورها در مناطق خشک و نیمه خشک نشان داده است که تکنیک های آبیاری تحت فشار جایگزین مناسبی برای روش های سنتی (سیستم کانال باز در سطح مزرعه) می باشد.

سیستم آبیاری تحت فشار ، یک شبکه است که از لوله ها ، اتصالات و سایر وسایل طراحی و نصب شده است تا آب را تحت فشار از منبع به منطقه قابل آبیاری برساند.

از انواع روش های آبیاری تحت فشار را می توان آبیاری قطره ای و آبیاری بارانی نام برد.

تفاوت های اساسی بین آبیاری سنتی و تحت فشار 

میزان آب مورد نیاز: در روش های سنتی میزان آب زیادی مصرف می شود ، در حالی که در سیستم های آبیاری با لوله های تحت  فشار ، از جریان های بسیار اندک حتی 1 متر مکعب در ساعت استفاده می شود.

مسیر حرکت جریان: با روش های سنتی سطح آب ، آبیاری از منبع منتقل می شود و از طریق کانال های باز و خندق ها به وسیله نیروی گرانش در مزرع مزرعه توزیع می شود.  ولی در سیستم لوله کشی بدون توجه به شیب و توپوگرافی منطقه ، آب آبیاری را در لوله های بسته با فشار در راحت ترین (کوتاهترین) مسیر ، انتقال و توزیع می کند.

وسعت منطقه آبیاری: با استفاده از روش های سنتی آبیاری در وسعت کمتری صورت میگیرد ، در حالی که سیستم های آبیاری لوله کشی ، آب را با سرعت کم در یک منطقه بسیار بزرگ توزیع می کنند.

کریمیان بازدید : 32 سه شنبه 24 دی 1398 نظرات (0)

شیر سویا بر خلاف تصوراتی که در ذهن خواننده پدید می آورد، شیر معمولی نمی باشد. این ماده از دانه های سویا تهیه می شود. 

این محصول کاملا گیاهی می باشد و فاقد هرگونه لاکتوز است. در نتیجه مصرف آن برای معده ضرری ندارد.

برای تهیه ی این محصول دانه های سویا را به مدت حداقل 12 ساعت می خیسانند ، پوست آن را کنده و آن خرد می کنند و سپس مجددا با آب مخلوط می نمایند و می جوشانند. در نهایت با صاف کردن آن شیر سویا حاصل می شود.

کریمیان بازدید : 37 سه شنبه 10 دی 1398 نظرات (0)

کود کامل NPK

این کودها حاوی سه عنصر ضروری اولیه نیتروژن ، فسفر و چتاسیم می باشند. که با نماد NPK نشان داده می شود. این کودها با نسبت های کودی مختلف متناسب با نسبت کودی منطقه و نیاز گیاهان در اقلیم های مختلف تولید می شوند.

در حالی که کودهای NPK عمدتاً از سه ماده مغذی اصلی تشکیل شده اند ، انعطاف پذیری درتولید این کود اجازه می دهد تا ریز مغذی های مختلف دیگری در این ترکیب قرار بگیرند. به عنوان مثال ، NPKS و NPKZn در پاسخ به کمبود گوگرد و روی محبوبیت پیدا کرده است.

مزیت های NPK

از مزیت های این کود و همچنین سایر کودهای ترکیبی مانند NP. NK. PK دارند این است که این کودها می توانند به طور همزمان نیاز تغذیه ای گیاهان را به دو الی سه عنصر رفع می کند.

این کودها قایلیت بالای برای استفاده به روش های محلول پاشی و کود آبیاری را دارند.

قابلیت استفاده در کشت هیدروپونیک را دارند.

انواع کودهای NPK . NP , NK, PK

کود کامل در بازار با نسبت هایی مختلف 10.10.10 ، 20.20.20 ، 15.10.15 و نسبت های مختلف  دیگری که شرکت های مختلف تولید می کنند . در این کودها عدد اول نشان دهنده مقدار نیتروژن عدد دوم P2O5 و عدد سوم نشان دهنده مقدار K2O می باشد.

کودهای ترکیبی با دو عنصر ضروری مانند کود مونو پتاسیم فسفات ، دی آمونیوم فسفات ، مونو آمونیوم فسفات ، نیترات پتاسیم ، و غیره که با نسبت های مختلفی موجود می باشند.

کریمیان بازدید : 35 دوشنبه 09 دی 1398 نظرات (0)

کود یک ترکیبی است که دارای عناصر مورد نیاز گیاهان از جمله ازت، فسفر ، پتاسیم (عناصر ماکرو اولیه) کلسیم ، منیزیم و گوگرد (عناصر ماکرو ثانویه) و سایر عناصر آهن ، روی ، منگنز ، مس و غیره جرء عناصر میکرو می باشد. که می توان در شرایط  که خاک توان تامین این مواد را برای گیاهان ندارد از آن جهت رقع این نیاز ها استفاده نمود.

کودها دارای انواع مختلفی آلی، زیستی و شیمیایی می باشند. که هر کدام از این نوع شرایط و خصوصیات خاصی برای گیاهان دارد. 

کودهای شیمیایی دارای انواع مختلفی ازته ، فسفره ، پتاسه و میکرو می باشند .

ازت در گیاه 

ازت یکی از عناصر ضروری مورد نیاز گیاه می باشد که حتی از این عنصر به عنوان گلوگاه رشد گیاه یاد می شود. این عنصر نقش زیادی در رشد و نمو گیاه دارد به گونه ای که در صورت کمبود آن در خاک رشد گیاه را متوقف می کند. و علائم آن عمدتا به صورت محدودیت رشد و زرد شدن برگ های پایینی مشاهده می شود. در صورتی که مقدار بهینه آن باعث بهبود رشد و افزایش بخش سبز گیاه و سپس افزایش محصول را در پی دارد.

کودهای ازته 

کودهای که دارای مقادیر مختلفی از نیتروژن به شکل های آمونیوم و نیترات می باشد. انواع این کودهای :

کود سولفات آمونیوم

مونو آمونیوم فسفات

دی آمونیوم فسفات

آمونیوم نیترات

اوره 

اوره با پوشش گوگردی 

نیترات کلسیم

نیترات پتاسیم 

جهت خرید مواد شیمیایی می توان با مبتکران شیمی در ارتباط باشید.

کریمیان بازدید : 34 یکشنبه 08 دی 1398 نظرات (0)

نقش روی در انسان و گیاه

zinc یک ماده مغذی اساسی برای رشد و نمو گیاهان ، حیوانات و انسان ها است. این عنصر در مقادیر اندک اما برای کارکردهای بسیار مهم مورد نیاز است. و نقش مهمی در سیستمهای بیولوژیکی از جمله حفظ تمامیت ساختاری غشاهای بیولوژیکی و کمک مستقیم به سنتز پروتئین و بیان ژن دارد. در بین تمام فلزات ، بیشترین تعداد پروتئین برای عملکرد کاتالیزوری روی مورد نیاز است.

همچنین اتصال  تقریبا 10٪ از کل پروتئین ها در سیستم های بیولوژیکی را تشکیل می دهند. اگر مقدار روی موجود کافی نباشد ، فرآیندهای فیزیولوژیکی و رشدی به سرعت دچار اختلال می شوند و منجر به عوارض سلامتی قابل توجهی در سیستم های انسانی و حیوانی از جمله سیستم ایمنی می شود.

کمبود روی در خاک و گیاهان

در بیشتر موارد ، علائم کمبود روی روی برگهای جوان یا میانسالی ایجاد می شود. علائم اصلی قابل مشاهده عبارتند از:

کلروز برگ - تغییر رنگ برگ از سبز طبیعی به سبز کمرنگ یا زرد به دلیل کاهش مقدار کلروفیل در برگ یا اکسیداسیون کلروفیل. به طور کلی ، کلروز برگ بین دنده ها در مونوکتیلون ها (غلات و علف ها) و بین رگه های گیاهان دیکوتیلدون (برگ پهن) مشاهده می شود (که به آن کلروز بین روده نیز گفته می شود).

لکه های نکروز روی برگها - در مناطقی از کلروز به علت مرگ بافت گیاه رخ می دهد. در موارد گیاهان گندم ، لکه های نکروتیک معمولاً روی برگهای میانسال مشاهده می شود.

برنز زدن برگها - نشان دهنده ایجاد لکه های قهوه ای مایل به قرمز / ضایعات روی برگها است و در گیاهان برنج بسیار معمولی است.

کلیات روی

برای میلیونها انسان در سراسر جهان ، روزانه چند میلی گرم اضافی روی می تواند تفاوت بین بیماری یا مرگ و یک زندگی سالم و نا سالم ایجاد کند. با اطمینان از دریافت مقدار کافی محصولات زراعی از روی ، ما می توانیم به رفع این مسئله جهانی کمک کنیم. افزودن روی به محصولات زراعی از طریق کود از جمله کود سولفات روی نه تنها باعث افزایش ارزش غذایی گیاهان می شود بلکه باعث افزایش عملکرد محصول و مقاومت گیاه در برابر خطرات محیطی مانند خشکسالی و بیماری می شود. افزایش عملکرد منجر به افزایش درآمد کشاورزان می شود

کریمیان بازدید : 40 یکشنبه 08 دی 1398 نظرات (0)

PU به دلیل قابلیت تغییر سختی ، کاربری های متفاوتی دارد ، از تولید پوشش های سطحی گرفته تا تولید یخچال . این میزان سختی را می توان با استفاده از نوع ایزوسیانات و پلی اول استفاده شده در ساختار پلی اورتان تغییر داد .

یکی از مواردی که شاید در کاربردهای روزانه بتوان از آن بهره برد ، پلی اورتان مورد استفاده برای پوشش سطح است. این پوشش ها دو نوع دارند ، پایه آب و پایه روغن . 

هر دو نوع می توانند خواصی که از یک پوشش انتظار داریم مانند ، مقاوم سازی در برابر دمای بالا، خراش ، مواد شیمیایی و ... را به یک سطح ببخشند. اما سطحی که در نهایت توسط این دو نوع تشکیل می شود تفاوت هایی دارد. 

پلی اورتان داری پایه آب است ، عملا نمی تواند بر روی رنگ چوب تاثیری بگذارد، اما در عوض پوشش پایه روغنی رنگ را برجسته تر نشان خواهد داد. 

کریمیان بازدید : 32 شنبه 07 دی 1398 نظرات (0)

کربن فعال ماده ای مهم است که به  دلیل ویژگی های منحصر به فرد در صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد.

این ماده ساختاری متخلخل دارد و می تواند در فرایند های تصفیه ای به وفور مورد استفاده قرار بگیرد.

همچنین جالب است بدانید این ماده در انواع ماسک های سیاه مورد استفاده قرار می گیرد تا بتواند آلودگی های موجود در منافذ پوست را پاک کند.

کربن فعال به دلیل سطح خاص و خلل فرج فراوان خاصیت کاتالیستی هم دارد.

جذب بالای این ماده موجب شده است تا کربن فعال توجه های فراوانی را به خود جلب نماید.

فروش و خرید کربن فعال را به ما بسپارید

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 63
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 3
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 78
  • بازدید ماه : 239
  • بازدید سال : 1,368
  • بازدید کلی : 7,173